EYMET BASTIDE

ABOUT EYMET

Eymet is a commune in the Dordogne department in Nouvelle-Aquitaine in southwestern France. The Bastide (or, to use the English term, fortified village), was founded in 1270 by Alphonse de PoitiersCount of Toulouse and brother of  Louis IX of France. The commune is situated at the extreme south of the Department of Dordogne between Bergerac and Marmande, around 20 kilometres south of Bergerac, and around 100 kilometres east of Bordeaux. It is notable as a popular location amongst English speaking immigrants, who account for over ten percent of the local population. The Place de la Bastide, which has been completely renovated, is the lively commercial centre, and is a popular tourist destination throughout the year. The restored towers of the medieval castle on the edge of the town square constitute an architectural feature worthy of interest. The Photography Club holds its weekly meetings at the Centre De Loisirs (Leisure Centre) situated close to the Dropt river, which passes through the town, and holds an annual exhibition in August inside the gallery above the Tourist Office in the main square

À PROPOS D'EYMET

Eymet est une commune du département de la Dordogne en Nouvelle-Aquitaine, dans le sud-ouest de la France. La bastide (ou, pour utiliser le terme anglais, village fortifié), a été fondée en 1270 par Alphonse de Poitiers, comte de Toulouse et frère de Louis IX de France. La commune est située à l'extrême sud du département de la Dordogne, entre Bergerac et Marmande, à une vingtaine de kilomètres au sud de Bergerac et à une centaine de kilomètres à l'est de Bordeaux. Elle se distingue par sa popularité auprès des immigrants anglophones, qui représentent plus de dix pour cent de la population locale. La Place de la Bastide, qui a été entièrement rénovée, est le centre commercial animé, et est une destination touristique populaire tout au long de l'année. Les tours restaurées du château médiéval, en bordure de la place, constituent un élément architectural digne d'intérêt. Le Club de photographie tient ses réunions hebdomadaires au Centre de loisirs situé près de la rivière Dropt, qui traverse la ville, et organise une exposition annuelle en août dans la galerie située au-dessus de l'Office du tourisme sur la place principale.