ABOUT ACFAA

The Association Culturelle Franco-Anglaise d'Aquitaine (ACFAA) is a French association founded in July 1992 by Roger Philip, a Scottish man living in Eymet. From its beginning as an arts group, it has expanded into a multi-functional organization supporting a number of groups and social activities. Its purpose is to provide a platform for both French and English participation in leisure and education activities, with over 400 members participating. Activities include French and English classes, art and crafts, dancing, gardening, and photography. The photography group, which started as an independent club, joined ACFAA in order to take advantage of the various benefits inherent in being part of such a well-run and active association.

A PROPOS DE L'ACFAA

L'Association Culturelle Franco-Anglaise d'Aquitaine (ACFAA) est une association française fondée en juillet 1992 par Roger Philip, un écossais vivant à Eymet. Depuis ses débuts en tant que groupe artistique, elle s'est développée pour devenir une organisation multifonctionnelle soutenant un certain nombre de groupes et d'activités sociales. Son objectif est de fournir une plate-forme pour la participation des Français et des Anglais à des activités de loisirs et d'éducation, avec plus de 400 membres participants. Les activités comprennent des cours de français et d'anglais, de l'art et de l'artisanat, du jardinage, danse, et de la photographie. Le groupe de photographie, qui a commencé comme un club indépendant, a rejoint l'ACFAA afin de profiter des divers avantages inhérents à l'appartenance à une association aussi active et bien gérée.